Kādēļ mana Facebook reklāma nestrādā?


Autors: Madara Bērziņa

Datums: 14/09/2017

Tie, kas darbojas ar Facebook reklāmu, noteikti ir saskārušies ar problēmu, kad reklāma nestrādā tik labi, kā cerēts. Dažreiz šādu situāciju rezultātā, kad nospraustie mērķi netiek sasniegti, ticība Facebook kā reklāmas kanālam sarūk. Pirms atmest tam ar roku pavisam, jautā sev sekojošus jautājumus: Kāds ir reklāmas mērķis? Kā es varu optimizēt tieši šo konkrēto reklāmu? Kādi bija reklāmas mērķauditorijas atlases rādītāji? Kā tiks mērīta reklāmas veiktspēja? Kas ir konkrētie rādītāji, kuriem tiks pievērsta lielāka uzmanība, lai noskaidrotu, vai reklāma ir bijusi efektīva? Tiklīdz kā uz šiem jautājumiem ir dotas godīgas atbildes, Facebook reklāmdevēji vairāk vai mazāk sapratīs, kur ir bijusi problēma reklāmas uzstādīšanā.


Šeit 6 galvenie iemesli, kādēļ Facebook reklāma varētu nestrādāt:

1.Reklāma sasniedz nepareizo mērķauditoriju.

Latvijā ir aptuveni 800'000 Facebook lietotāju, un ticiet mums, tārgetēt visus šos lietotājus ar vienu reklāmu ir slikta ideja - ne visi ir Jūsu potenciālie klienti. Lai atrastu pareizo mērķauditoriju, ir vajadzīgs laiks, pieredze un testēšana. Tas nav tik vienkāršs darbs, kā no malas šķiet, bet Facebook piedāvā daudz un dažādus reklāmas rīkus, kas šo darbu atvieglo.

2. Reklāmas budžets tiek uzstādīts par augstu/par zemu.


Budžets ir par augstu, ja netiek sasniegti pietiekami rezultāti. Budžets ir par zemu, ja reklāma strādā un tai ir augsts potenciāls strādāt vēl labāk, ja tiek paaugstināta summa. Analītika visu pateiks priekšā!

3. Reklāma tiek optimizēta ar nepareizajiem veiktspējas rādītājiem.

Šī ir ļoti izplatīta problēma, iesākot strādāt ar Facebook reklāmu. Pirmais un vissvarīgākais jautājums ir: “Kāds ir šīs reklāmas mērķis?” Piemēram, ja Tev ir e-veikals un reklāmas mērķis ir palielināt pārdošanas rezultātu tieši caur e-komerciju, tad atbilstošais reklāmas veids būs “klikšķi uz mājas lapu”. Tajā pat laikā, tikai un vienīgi klikšķi nebūs pareizais rādītājs, lai noteiktu reklāmas efektivitāti. Ja Tavas mājas lapas mērķis ir pārdot, reklāma būs nepilnīga bez Facebook Pixel koda un reklāmguves izsekošanas. Tie arī būs divi galvenie rādītāji, kuriem pievērst uzmanību un uz kuru bāzes optimizēt reklāmu.

4. Reklāmas mērķis netiek paspilgtināts ar vizuālo izpildījumu.


Viss vizuālais Facebook platformā spēlē ļoti lielu lomu. Reklāmai ir jābūt augstā kvalitātē un jānoķer uzmanība, kā arī tai ir skaidri jāparāda reklāmas mērķis. Lai noķertu Facebook lietotāja uzmanību, Jums ir dots ļoti maz laika. Ja lietotājs neapstājas pie reklāmas un nevēlas uzzināt par to vairāk, tad tas ir +1 zaudēts potenciālais klients. Ieteikums: jo mazāk teksta uz vizuālā materiāla, jo labāk!

5. Testēšana un eksperimentēšana.

Kā gan citādāk Tu atradīsi visefektīvāko mērķauditoriju, vizuālo izpildījumu un pavadošo reklāmas tekstu, ja ar reklāmu netiks eksperimentēts? Ja tiek uzsāka Facebook reklāmas kampaņa, ir ieteicams no sākuma izveidot 2 reklāmas, kuras nedaudz atšķiras vai nu parametros vai vizuālā ziņā. Piemēram, lieto vienu un to pašu reklāmas baneri (attēlu), bet testē divus dažādus pavadošos tekstus. Pēc tam pievērs uzmanību rezultātiem! Kura reklāma nes labākus rezultātus? Nevienam reklāmdevējam nav maģiskā recepte tam, kā visas kampaņas padarīt efektīvas jau no paša sākuma. Profesionāli reklāmdevēji testē un eksperimentē, lai sasniegtu optimālus rezultātus.

6. Fokuss uz nepareizajiem statistikas datiem.

Šeit mums ir jāatgriežas pie pašiem pirmsākumiem - kāds ir Tavas reklāmas mērķis? Ja tās mērķis ir sūtīt cilvēkus uz mājas lapu, tad sekot sasniegto cilvēku skaitam (reach) vai “like” skaitam nav efektīvi. Statistika, kurai būtu jāseko, ir cik cilvēki no reklāmas nonāca mājas lapā un cik tika maksāts par vienu linka klikšķi.No otras puses, ja Tavs mērķis ir uzlabot pārdošanu, statistika, kura Tevi interesēs, ir cilvēki, kuri nonākuši līdz “pirkt” mājas lapas sadaļai, kā arī tas, cik naudas viņi ir iztērējuši un cik Tev ir izmaksājis viens klients (cost per acquisition).

FCR Media Latvia piedāvā profesionāli veikt Facebook reklāmas pakalpojumu un iegūt visvērtīgākos klientus tieši Tava uzņēmuma specifikai!

Sazinies ar mums šeit!