Grafiskais dizains sociālajos medijos - organizēta minēšanas spēle!


Autors: Madara Bērziņa

Datums: 19/09/2017

Veidot grafisko dizainu Facebook un citās sociālo mediju platformās ir ļoti saspringts darbs. Grafiskā dizaina tendences sociālajos medijos nepārtraukti mainās un izsekot tam, uz ko lietotāji reaģē visaktīvāk, nav vienkārši. Turpini lasīt šo rakstu, lai uzzinātu kāpēc ir svarīgi veidot vizuālo materiālu, kas liek cilvēkiem iesaistīties un KĀ to izdarīt!


Uzmanību piesaistošs un skaists sociālo mediju posts palielina iespēju, ka tiks uzrunāti vairāk cilvēki. LIELISKS VIZUĀLAIS MĀRKETINGS ir, bez šaubām, vislabākais veids, kā likt cilvēkiem apstāsties savās laika joslās un pievērst uzmanību tieši Tevis veidotajam saturam.

Kāpēc zīmola vizuālais aspekts ir tik svarīgs?


Spēcīgs vizuāls zīmols savieno visu saturu vienā nepārtrauktā ķēdē un palīdz cilvēkiem atpazīt vienu un to pašu zīmolu dažādās mārketinga platformās. Ja cilvēki izveido asociācijas ar noteiktu stilu, ir vieglāk padarīt zīmolu atpazīstamu ne tikai Facebook, bet visā Internetvidē.

Esi konsekvents ar savu zīmolu.



Izmanto sava zīmola stila grāmatu, lai katru reizi izveidotu konsekventu vizuālo materiālu. Ja Tev nav zīmola stila grāmatas, Tu vari sadarboties ar profesionāļiem, kuri To izveidos Tavā vietā, vai arī Tu to vari izveidot, sekojot šai struktūrai:



 Zīmola moto

 Logo rokasgrāmata

 Krāsu rokasgrāmata

 Fontu rokasgrāmata

 Grafikas un foto materiālu rokasgrāmata



Tas, kas tiešām piešķir emocionālo vērtību postam, ir EMOCIJAS. Domā saturu, kas:



 Pārsteidz;

 Liek smaidīt/smieties

 Liek aizdomāties

 Ir saistošs



Labs Facebook saturs:



 Ir autentisks un īsts

 Kalpo kā konteksts tekstam

 Ietver augstas kvalitātes attēlus

 Labi iederās Tavu draugu un ģimenes Facebook laika joslās

 Apvieno zīmolu un produktu labās īpašības vienotā stāstā

Vizuālais materiāls, kas veicina konversijas.


Attēli, kas veicina reklāmguvi (jeb veicina cilvēkus, piemēram, apmeklēt mājas lapu un iegādāties kādu konkrētu produktu) ir tādi attēli, kuri labi papildina Tavu zīmolu, izskaidro Tavu saturu, un iedvesmo cilvēkus uzklikšķināt un uzzināt vairāk.

Svarīgi ir atcerēties, ka pārāk sarežģīts teksta un fontu lietojums cilvēkus novērsīs no attēla. Attēli ar pārāk daudz tekstu tiks automātiski rādīti laika joslā retāk (Facebook samazinās reach).

Facebook pats saka: “Mēs dodam priekšroku reklāmas attēliem ar maz tekstu vai bez tā, jo attēliem ar daudz tekstu ir lielāks potenciāls veidot sliktas kvalitātes pieredzi Facebook lietotājiem”.

Paturi prātā:


 Izmanto tikai augstas kvalitātes attēlus, kuri demonstrē Tavu uzņēmumu, produktus, vai dzīves stilu, kas varētu būt līdzīgs dzīves stilam, kādu piekopj Tavi potenciālie sekotāji.

 Izmanto īsus un pamācošus teikumus. Pievieno “call to action” (jeb pamudinājumu veikt kādu darbību, piemēram, pirkt tagad, uzzināt vairāk, u.c.) pie tiem postiem, kuriem liec virsū maksas reklāmu (Boost).

 Testē un eksperimentē ar dažādiem attēliem un tekstiem, lai redzētu, uz ko Tava auditorija atsaucas labāk.

Kāpēc cilvēki spiež “share” jeb dalās ar Tavu saturu sociālajos medijos?

Tam visam apakšā, protams, ir psiholoģija. Cilvēki dalās ar saturu, lai:

 Attīstītu un rūpētos par attiecībām;

 Būtu izpalīdzīgi

 Sevi definētu citu priekšā. 



Tieši tādēļ, pirms veido nākamo Facebook postu, padomā pie sevis: “Vai es gribētu dalīties ar šo postu tālāk un vai tas dod kādu pievienotu vērtību manam sekotājam?”

Ceram, ka šis raksts ir iedvesmojis Tevi uz vairāk idejām par to, ko izvietot sociālo mediju platformās un kā ar šo saturu pārvērst Facebook (vai jebkuras citas sociālās platformas) lietotāju no sekotāja par reālu klientu.

FCR Media Latvia piedāvā profesionāli veikt Facebook lapas administrēšanas pakalpojumus un iegūt visvērtīgākos klientus tieši Tava uzņēmuma specifikai!

Sazinies ar mums šeit!